Cauzele stresului și cum îl poți trata ușor acasă

Stresul și anxietatea au devenit, din păcate, comune pentru foarte multe persoane. La nivel mondial, este vorba despre afecțiuni care afectează zeci de milioane de persoane. În aceeași măsură, dată fiind individualitatea biologică a fiecăruia dintre noi, stresul se manifestă în forme dintre cele mai obscure și necunoscute, greu de tradus și chiar de clasat din punct de vedere medical.

Munca, problemele în familie, preocupările legate de sănătate, cercul de prieteni și apropiați, obligațiile financiare sunt părți integrante ale vieții de zi cu zi care, implicit, pot contribui în mod semnificat la creșterea nivelului de stres. Mai mult decât atât, factori precum genetica, tipul de personalitate și modul specific de a gestiona anumite probleme influențează vulnerabilitatea persoanelor la stres, ceea ce înseamnă că unii sunt mai predispuși la a fi stresați.

Cauzele stresului

Stresul poate fi determinat de numeroși factori etiologici, dintre cei mai variați. Cauzele stresului sunt efervescente, deseori greu de identificat. În principiu, este vorba despre a analiza variabilele din viața unei persoane și a le identifica, pe cât este posibil, pe cele care au impactul cel mai negativ. Din acest punct de vedere, spre exemplu, s-a observat că anumite grupuri de persoane sunt mai predispuse să aibă niveluri mai ridicate de stres.

Aici vorbim despre cei care activează în anumite profesii și care fac parte din anumite grupuri minoritare, care sunt predispuse la a fi discriminate, din păcate. Reducerea la minimum a stresului este extrem de importantă pentru sănătatea generală a organismului. S-a constatat faptul că stresul cronic crește incidența afecțiunilor cardiovasculare, tulburărilor de anxietate și depresiei. În orice caz, stresul este implicat în apariția a numeroase patologii sistemice.

Stresul poate cauza și probleme de somn care, implicit, se traduc prin dezvoltarea altor tipuri de probleme de ordin fizic și emoțional. În aceste circumstanțe, melatonina, spre exemplu, poate ajuta la ameliorarea problemelor de somn, acest hormon fiind implicat în inducerea somnolenței. Totuși, există și suplimente naturale pe bază de melatonină care suplinesc deficitul fiziologic al acestui hormon, deci care te pot ajuta în tratarea problemei.

Cum poți trata stresul acasă

Înainte de toate, este vorba despre a trata nu simptomele, ci cauzele stresului. Așadar, uneori poate ar trebui să-ți faci ordine în gânduri și să scapi de cele negative. Deseori, unele persoane tind să exagereze anumite situații sau stări, picând într-o extremă negativă. Stresul este cauzat de propriile gânduri canalizate într-un scenariu negativ: nu voi reuși să fac un anumit lucru, nu sunt destul de bun pentru a finaliza cum trebuie un anumit proiect. Subestimarea nu este soluția!

Așadar, pentru a ajunge la rădăcina problemei, trebuie să analizezi cu atenție modul în care te fac anumite lucruri să te simți. De asemenea, poți încerca să practici activități sportive, deoarece s-a demonstrat că a-ți canaliza energia și gândurile negative într-o activitate practică te poate ajuta deosebit de mult. Pentru a-ți liniști gândurile și mintea, poți asculta muzică clasică, poți citi o carte sau chiar face exerciții de meditație, yoga și pilates.

Stresul poate fi deosebit de nociv și dăunător, însă există mecanisme prin care poți gestiona cantitatea de stres din viața ta. Pentru a-ți îmbunătăți calitatea vieții și a scăpa de gândurile negative, care te țin pe loc, încearcă să descoperi care sunt adevăratele motive pentru care te simți stresat. Odată identificate, lucrează în direcția ameliorării și chiar rezolvării lor. Ia lucrurile gradat, pas cu pas, astfel încât procesul să fie sustenabil și cu rezultate pe termen lung.

Lasă un comentariu