Ce sa mananci cand te doare stomacul

Cand te doare stomacul, ai crampe sau simti ca iti este greata, ultimul lucru pe care vrei sa il faci este sa mananci ceva care iti agraveaza situatia. Poate fi si mai greu sa stii ce sa incerci daca ai vomitat sau ai avut diaree. Dar unele alimente iti pot oferi nutrientii de care ai nevoie fara sa te faca sa te simti mai rau.

​Incepe cu lichide.

Daca simti ca nu poti pastra mancarea solida in stomac, nu are rost sa incerci sa mananci. Incearca, in schimb, lichide precum bulion sau apa de cocos, deoarece acestea contin minerale de care ai nevoie, cum ar fi potasiu, calciu si sodiu (sare).

​Incearca sa mananci banane.

Sunt usor de digerat si au mult potasiu – un mineral important pe care s-ar putea sa incepi sa-l pierzi daca ai diaree sau ai vomitat.

​Orezul poate fi o optiune buna.

Asigura-te ca este orez alb simplu. Orezul salbatic, brun sau negru – in general sanatos – este mai greu de digerat, mai ales de catre un stomac deranjat. Alimentele bogate in amidon si cu continut scazut de fibre, cum ar fi orezul alb, te pot ajuta, de asemenea, sa iti intaresti scaunul si sa opresti diareea care poate aparea impreuna cu alte probleme de stomac.

​Incearca sosul de mere.

Este usor de digerat si contine o multime de nutrienti, inclusiv pectina – un fel de fibra care se dizolva in apa. In plus, poate adauga volum scaunului si te poate ajuta sa scapi de diaree.

​Mananca paine prajita.

Painea alba prajita este mai buna decat cea din cereale integrale bogate in fibre atunci cand ai stomacul deranjat. Cerealele integrale au un fel de fibre care sunt bune atunci cand nu esti bolnav, dar care pot inrautati un stomac nefericit, mai ales daca ai diaree sau greata.

​Ce urmeaza?

Daca stomacul tau se intelege cu alimentele recomandate in randurile de mai sus, poti incepe sa te extinzi la alimente precum cartofi copti si poate niste piept de pui dezosat si fara piele. Daca te simti mai bine si nu ai vomitat sau nu ai avut diaree timp de 24-48 de ore, poti incerca sa adaugi cateva fructe si legume.

​Ce sa eviti:

  • Lactatele. Laptele, branza si inghetata sunt toate cotraindicate daca ai stomacul deranjat. Acestea sunt mai greu de digerat de organism, in parte pentru ca sunt bogate in grasimi. Iaurtul simplu, fara grasimi, poate fi ok uneori, dar incepe cu putin si vezi cum il digeri;
  • Alimentele prajite. Acestea au o multime de grasimi, asa ca sunt mai greu de digerat. Alimentele prajite nu sunt recomandate nici atunci cand esti sanatos, deoarece cresc riscul de a dezvolta diferite probleme de sanatate, cum ar fi boli cardiovasculare si obezitate;
  • Sucurile acidulate. Acidul poate fi o problema, deoarece gazul intra in sistemul tau digestiv. Si daca au o multime de zahar, sucurile sunt chiar mai nocive, deoarece pot agrava diareea – nu exista o modalitate mai rapida de a introduce zahar in sange decat sa-l bei.

Informatii oferite cu ajutorul celor de la CentrulMisca. Poti descoperi mai multe detalii despre ecografiile abdominale si durerile de stomac aici: https://www.centrulmedicalmisca.ro/blog/ecografia-abdominala

Lasă un comentariu