Pe 21 iulie, în cadrul proiectului transfrontalier WINET, va fi organizat un webinar ce va avea drept subiect de discuție regiunile cu indicație geografică protejată și vinurile care sunt produse în aceste regiuni.
Ca și mărcile înregistrare sau denumirile comerciale, indicațiile geografice sunt semne distinctive care permit identificarea produselor pe piață. Dacă acestea sunt utilizate în mod corespunzător și sunt bine protejate, pot deveni instrumente importante de marketing cu o înaltă valoare economică. Pentru a înțelege mai bine importanța pe care o au acestea pentru valoarea de piață a unui produs este suficient să ne gândim la Parmigiano-Reggiano pentru cașcaval, Basmati pentru orez, Ceylon pentru ceai sau Champagne pentru vinul spumant.
Reprezentanți ai celor trei țări din bazinul Mării Nerge, participante ale proiectului WINET, Moldova, Bulgaria și Romania, vor analiza împreună cu publicul ce sunt regiunile cu indicație geografică protejată, vor descrie care sunt acestea în țările respective și prin ce se caracterizează vinurile produse acolo.
Spectatorii vor putea urmări în cadrul evenimentului online prezentările Directorului General al Agenției de Investiții “Invest Moldova”, Rodica Verbeniuc, agenție care este principalul partener de implementare a proiectului, Dianei Lazăr, Specilist în dezvoltarea industriei vinului și a turismului, Dianei Rotari, Consultant în domeniul Indicațiilor Geografice, a eurosommelierului Sergiu Nedelea, a lui Stanimir Stoianov, Președinte al Uniunii Oenologilor din Bulgaria și a lui Dimitar Dimov, membru al Consiliului Uniunii Oenologilor din Bulgaria.
Acesta este primul dintr-un șir de webinare ce urmează a fi organizate în cadrul proiectului WINET, care are drept scop sporirea cooperării și a comerțului în domeniul vitivinicol între țările participante. Pe lângă webinarele ce vor fi dedicate diferitor subiecte relevante pentru actorii din industrie, în cadrul proiectului va mai fi organizată conferința internațională WINET, dar și a fost creată platforma comună winet.wine, unde vinăriile își pot expune produsele pentru a le face cunoscute potențialilor parteneri.