Efectele unui somn liniștit asupra organismului nostru

Somnul este o parte esențială a vieții noastre cotidiene, care se află pe aceeași treaptă cu alimentația și exercițiile fizice. Un somn bun și liniștit este cheia unui stil de viață activ și sănătos. 

Dacă nu avem suficient somn de bună calitate, sănătatea noastră fizică și psihică are de suferit. În contextul în care oamenii se confruntă cu probleme de somn, în mod cert, acest fapt va afecta funcția lor cognitivă, deteriorându-se puterea lor de concentrare. Mai mult decât atât, lipsa somnului poate influența negativ starea de spirit și capacitatea unei persoane de a răspunde situațiilor stresante. 

Cei mai mulți oameni nu reușesc să înțeleagă consecințele pe care privarea regulată de somn le poate genera asupra organismului. Somnul slab și efectele sale adverse se acumulează treptat, așa că este posibil să te obișnuiești cu ele fără a conștientiza impactul pe care îl au asupra sănătății și calității vieții tale. 

Ce efecte poate genera somnul liniștit asupra organismului nostru?

Somnul implică un proces complex, care are un rol hotărâtor asupra bunăstării întregului organism. Când dormim, parcurgem stadii ale somnului, plecând de la cel ușor până la cel profund. Trecând cu succes prin acest proces, somnul își îndeplinește funcția vitală de restabilire și de odihnire a corpului și a minții. 

Astfel, un somn neîntrerupt și liniștit determină numeroase efecte pozitive, printre care:

Protejează inima

Un somn bun îți menține inima sănătoasă, minimizând riscul de apariție a unor probleme ce implică ritmul cardiac sau tensiunea arterială.

Îmbunătățește puterea de concentrare și memoria 

Pe măsură ce dormi, creierul începe să organizeze și să proceseze informațiile asimilate în timpul zilei. Astfel, somnul ajută la obținerea unei clarități în gândire, sprijinind procesul de învățare.

Diminuează nivelul de stres acumulat 

Stresul este un factor de influență al somnului. Când te simți stresat, corpul eliberează hormoni de stres, acest lucru afectând calitatea somnului. În schimb, un somn liniștit are efect anti-stres și îți relaxează sistemele responsabile pentru reacțiile la acest factor.

Pentru a dobândi un somn sănătos și liniștit, poți folosi numeroase tipuri de uleiuri esentiale. Este dovedit faptul că aceste remedii naturale furnizează multiple beneficii organismului, susținând sănătatea sa. 

În cazul somnului, uleiurile esențiale au un rol hotărâtor în reducerea considerabilă a nivelului de stres și a energiei negative acumulate în timpul activităților cotidiene. În plus, ele sunt un aliat de nădejde în calmarea emoțiilor anxioase, care pot influența negativ calitatea somnului. În acest context, poți apela la mai multe tipuri de uleiuri esențiale printre care:

Menține sistemul imunitar puternic

Somnul oferă corpului timpul de care are nevoie pentru a se odihni și recupera, în situația unor probleme de ordin imunitar. Acesta susține proteinele și celulele sistemului imunitar, ajutând la detectarea și eliminarea unor elemente nocive organismului (spre exemplu, bacteriile).

Îmbunătățește performanța fizică

Un somn liniștit poate contribui cu numeroase beneficii la nivelul activității sportive. Printre acestea menționăm: mai multă energie, coordonare mai eficientă, viteză mai mare etc.

Concluzie

Somnul este o componentă cheie a sănătății și bunăstării organismului uman, alături de alimentația sănătoasă și activitatea fizică constantă. 

Lasă un comentariu