La ce te gandesti atunci cand auzi de optimizare site? Ei bine, majoritatea oamenilor se gandesc la modurile si trucurile prin care viteza unui website poate fi imbunatatita – incarcarea imaginilor, afisarea de continut si asa mai departe.
Totusi, pentru o agentie de marketing, optimizarea site-ului unei afaceri implica mult mai multe lucuri. Acestea sunt ghidate, in principal, de un indice (de performanta) – anume CRO sau optimizarea ratei de conversie.
Pentru website-ul aferent unei afaceri care vrea sa vanda, acest indice este cel mai important si care nu trebuie niciodata omis in timpul unei strategii de marketing.
Ce implica optimizarea ratei de conversie?
Contrar asteptarilor, nu doar programatorul sau designer-ul se ocupa de optimizare site. Aproape fiecare angajat al unei agentii de marketing va avea un cuvant de spus atunci cand vine vorba de CRO.
Astfel, se ia in vedere:
- Design pentru landing page (pagina de destinatie) – aceasta este pagina pe care un client va ajunge atunci cand acesta se afla in cautarea unui produs sau serviciu pe care tu il vinzi. Astfel, design-ul acestei pagini trebuie sa impinga clientul spre o achizitie – mai exact, fara elemente dezordonate, fara continut care sa distraga clientul si fara informatii in plus, printre altele. Acesta este inceputul cand vine vorba de optimizare site;
- Copywriting la nivel de website – la capitolul copy pentru intregul website, se iau in considerare, in principal, titlurile, stilul scrisului (potrivit afacerii pentru care se scrie) si formatarea textului (text in culori, dimensiuni si tipuri care sa atraga ochii clientului);
- Continut la nivel de website – la capitolul content, website-ul trebuie sa contina fix informatiile de care are nevoie clientul pentru face o alegere (cumpara sau nu?). Asadar, continutul recomandat este cel scurt si la obiect, simplu de citit si inteles si potrivit afacerii pentru care se scrie;
- Butoane call-to-action – aceste butoane sunt concepute si adaugate de mai multi angajati ale unei agentii de marketing; reprezinta un efort comun de optimizare site. Acestea nu trebuie sa deranjeze clientul, dar trebuie sa fie destul de atragatoare pentru a realiza o conversie;
- Structura website-ului si modul de navigare – este de la sine inteles ca, in cazul structurii si navigarii, acestea nu trebuie sa fie complexe sau greu de inteles chiar si pentru agentia care se ocupa de ele. Astfel, dupa o sesiune lunga de explorare a site-ului unei afaceri, clientul ar trebui sa isi poata aminti cum se poate intoarce la pagina de cumparare sau pe cea principala;
- Formularele – nu te enervezi atunci cand trebuie sa completezi formulare? Majoritatea utilizatorilor nu le suporta. Totusi, pentru o rata de conversie mare, ai nevoie ca acestia sa completeze formulare pentru newsletter si asa mai departe. Astfel, scopul unei echipe de optimizare site este sa faca acest lucru unul interesant;
- Viteza paginilor – acest aspect este probabil primul la care te gandesti atunci cand auzi de optimizare site (pentru ca, in general, la acest lucru se refera optimizarea unui website). Totusi, dupa cum a fost mentionat, o agentie de marketing are in vedere alti indici, metrici, parametri. Viteza paginilor este importanta in ambele cazuri deoarece, conform statisticilor, chiar si o intarziere de o secunda poate reduce rata de conversie cu pana la 7%. O scadere a profiturilor de 7% nu trebuie ignorata, evident.
Vrei sa ai parte de optimizare calitativa si sa experimentezi o imbunatatire a ratei tale de conversie? Atunci programeaza o intalnire cu agentia de marketing digital The Markers – acestia vor pune pe masa toate cartile necesare optimizarii ca la carte a unui site!