Prevenirea situațiilor neplăcute și evitarea desfășurării unor evenimente capabile să afecteze viața angajaților tăi sunt două dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le iei în calcul, ori de câte ori gestionezi un business. Lăsând la o parte satisfacția în muncă, siguranța rămâne pe primul loc. Iar legile cu privire la securitatea la serviciu sunt destul de drastice, motiv pentru care te-ai putea confrunta cu probleme sau chiar amenzi greu de gestionat. Cu scopul de a te ajuta să scapi de toate aceste posibile neplăceri, am pus la punct un ghid cuprinzător cu privire la menținerea siguranței angajaților la locul de muncă!
1. Apelează la o firmă specializată de consultanță în protecția muncii
Nu este un secret faptul că o firmă specializată are capacitatea de a-ți oferi sprijinul necesar în ceea ce privește protecția muncii. Ei bine, oricât de multe credem că știm, suntem întotdeauna depășiți de fiecare mic amănunt care apare în legi și/sau reglementări și pentru care am putea primi amenzi îngrijorător de mari. Tocmai din acest motiv, stă în responsabilitatea noastră să contractăm servicii de consultanta in protectia muncii de calitate superioara. Una dintre firmele de încredere la care poți apela este SmartFox, specializată pe securitatea muncii și pe domeniile aferente acesteia.
2. Realizează o evaluare timpurie a riscurilor
De fiecare dată când o situație neașteptată își face apariția, primul gând al multora dintre noi este dacă aceasta ar fi putut fi evitată. Evaluarea timpurie a riscurilor reprezintă un proces extrem de practic și util, care te ajută să cunoști eventualele puncte slabe ale firmei tale în ceea ce privește securitatea la locul de muncă. Din punct de vedere structural, întregul proces pleacă de la realizarea echipei de evaluare a riscurilor, continuă cu descrierea sistemului și identificarea factorilor de risc din sistemul analizat și se finalizează cu determinarea măsurilor de prevenire și protecție de care business-ul tău are atât de mare nevoie.
3. Auditarea SSM
Prevederile legislației în domeniul SSM impun conduita corectă în ceea ce privește siguranța la locul de muncă. În timpul etapei de auditare a sistemului, vei descoperi care sunt cerințele legislative integrabile în firmă, gradul de conformitate cu prevederile legislației și, nu în ultimul rând, identificarea programului de măsuri necesar domeniului. Cu ajutorul acestor aspecte, vei identifica nivelul veridic de securitate din business-ul tău, din perspectiva siguranței în muncă.
4. Gestionarea situațiilor de urgență
Păstrarea siguranței angajaților la locul de muncă presupune, inclusiv, gestionarea situațiilor care se pot dovedi a fi letale. În situații de urgență, angajații tăi trebuie să fie instruiți cu privire la cea mai bună strategie, coordonată, de a face față acestor aspecte. În plus, sediul fizic al firmei trebuie să fie echipat corespunzător, pentru ca angajații tăi să aibă toate elementele de care au nevoie – indiferent de situația întâlnită.
Indiferent că ai deja un business sau te gândești să îți deschizi unul, ai nevoie de toate informațiile care să te ajute, pe de o parte, să eviți amenzile nedorite și, pe de altă parte, să elimini posibilitatea ca situațiile neplăcute să își facă apariția. Bucură-te de existența acestora, apelând la o firmă specializată!