joi, decembrie 5, 2024

Top 3 meserii în aviație ce nu presupun zborul cu avionul

Ești pasionat de zbor și avioane dar nu te-ai vedea vreodată la bordul unuia? Ei bine, chiar dacă ți-e frică să zbori, asta nu înseamnă că nu poți avea un job important în domeniul aviației. Pentru ca un aeroport să funcționeze la parametri optimi, e nevoie de mult mai mult decât de piloți și de stewardese. În cele ce urmează îți vom prezenta cele mai importante trei meserii din aviație, meserii care nu presupun să te urci vreodată într-un avion.  

Manager al echipei de refacere a pistei 

Ai idee cât de importantă este siguranța în cadrul unui aeroport? Cam la fel de importantă precum rapiditatea. Funcția care trebuie să îmbine aceste două aspecte în proporții perfecte este cea de manager al echipei de refacere a pistei, adică persoana responsabilă cu întreținerea și reparația suprafeței de pe care vor decola avioanele. 

Aici nu vorbim de orice tip de asfalt, ci de unul care trebuie să susțină o greutate de până la 400 de tone. Ca să nu mai menționăm și faptul că echipele de întreținere trebuie să lucreze în intervale foarte limitate de timp pentru a nu afecta activitatea aeroportului. De exemplu, proiecte care ar putea dura câteva zile sunt soluționate de astfel de managerii în doar câteva ore. În condițiile în care avioanele trebuie să decoleze sau aterizeze la ore fixe, depășirea timpului de lucru nu este o opțiune posibilă. 

Agent de rampă 

Dacă tot vorbeam despre roluri cu o responsabilitate imensă, nu putem să ignorăm tocmai funcția de agent de rampă. Deși denumirea nu pare impresionantă, lista de atribuții este covârșitoare: un agent de rampă trebuie să preia și să pregătească o aeronavă de zbor, uneori în intervale chiar mai mici de o oră. 

Agnetul trebuie să se asigure că avionul a fost parcat, alimentat, curățat, încărcat și perfect utilat, totul contra timp. Orice abatare de la acest program strict poate produce pierderea locului rezervat pe pista de decolare, iar o întârziere poate da peste cap întregul program al aeroportului. Se estimează că anual astfel de întârzieri produc costuri de aproape 8 miliarde de dolari, ca să nu mai vorbim despre cheltuielile suportate de pasageri care pot ajunge până la 17 miliarde. Ai putea face față la astfel de presiune?

Controlor de trafic aerian

Apropo de presiune, nu credem că există meserie mai solicitantă din acest punct de vedere decât cea de controlor de trafic aerian. Aici nu mai este vorba de întârzieri și costuri materiale, pericolul cel mai serios care planează asupra acestor profesioniști fiind posibilitatea pierderii de vieți omenești. Un controlor de trafic aerian trebuie să fie mereu într-o condiție mentală și fizică excelentă, deoarece datoria lui este să controleze zeci de zboruri simultan. 

De obicei, acest job impune un program de câte șapte ore și jumătate, cu pauze din 90 în 90 de minute, pentru a nu afecta nivelul de concentrare. Orice greșeală poate duce la întârzieri serioase, acesta fiind de departe cel mai mic risc. Multe studii efectuate de profesioniști au ajuns la aceeași concluzie: aceasta este cea mai solicitantă și stresantă meserie din lume. Evident, și remunerația este una pe măsură. 

Dacă te atrage meseria de mai sus trebuie să știi că poți urma un curs de controlori trafic aerian la Aviation Academy. Această instituție se laudă cu: 

  • 15 avioane, 4 elicoptere și 5 simulatoare;
  • Simulator portabil pentru formarea controlorilor de trafic aerian,  inclusiv un simulator de 360 grade pentru turnul de control.
  • 12 săli de clasă, aulă și laborator multimedia. 

După cum vezi, poți face diferența în domeniul aviației chiar și de la sol! 

- Publicitate -

Farmacia online Dr.Max

Super Oferte la ANVELOPE pe Vadrexim.ro !
Ortodont
ITexclusiv.ro
Stiri Romania
vopsea
Taxi Heathrow
mutari mobila
Servicii deratizare, Dezinsectie, Dezinfectie
Clinica stomatologie Bucuresti