duminică, ianuarie 19, 2025

Tot ce trebuie să știi despre procesul de înființare firmă

Atunci când vrei să ai o afacere pe teritoriul țării noastre, este imperios necesar să fii la punct cu toate actele și aspectele legale. Încă de la bun început, este indicat să te informezi foarte bine cu privire la acest proces, întrucât este unul de lungă durată și capabil să îți furnizeze toate informațiile dorite. Acest lucru este cu atât mai important, cu cât fiecare proces și etapă în parte necesită o anumită perioadă de timp. În această categorie intră și înregistrarea unui SRL direct la ONCR, aspect care necesită în general trei zile pentru a se înfăptui. Cu toate acestea, pentru a te asigura că nu ai parte de surprize neplăcute, este indicat să citești cu atenție toate documentele de care ai nevoie. Rămâi alături de noi și descoperă tot ceea ce trebuie să știi despre procesul de infiintare firma, de la A la Z!

Etapa nr. 1 – Fă rost de o dovadă pentru rezervarea denumirii

Nu este un secret faptul că fiecare afacere are un nume specific, care va fi utilizat drept element central pentru oricare alt document. Tocmai din acest motiv, este esențial să obții toate documentele necesare care să ateste faptul că ai rezervat o anumită denumire. Pentru acest lucru, trebuie să mergi la Oficiul Registrului Comerțului Județean sau la cel al Municipiului București, după caz. Mai mult decât atât, este important de menționat faptul că întregul proces se face direct la biroul de rezervări de denumiri.

În această etapă, vei avea de completat un formular pe care îl poți accesa direct de la instituție sau online. După completare, îl vei depune direct la acest birou.

Etapa nr. 2 – Fă rost de o dovadă pentru sediul social

Cea de-a doua etapă a procesului de infiintare firme se rezumă la sediul social. În acest sens, vei avea nevoie de o listă comprehensivă de documente, printre care se numără: contractul de proprietate, cel de închiriere, contractul de comodat, contractul de leasing imobiliar și acordul vecinilor. Înainte de a face rost de aceste documente, este esențial să te decizi cu privire la locul în care va fi setat sediul social al firmei. Spre exemplu, în cazul în care vei folosi locuința asupra căreia ești proprietar, actul doveditor este reprezentat de contractul de vânzare-cumpărare. De asemenea, în acest caz vei putea folosi și un certificat de moștenitor sau unul de donație, însă în formă autentică.

Pentru situațiile în care sediul firmei va fi un spațiu închiriat, vei folosi contractul de închiriere sau cel de subînchiriere. În acest caz, este imperios necesar ca acesta să fie înregistrat la organele fiscale.

Etapa nr. 3 – Înregistrează o cerere la ANAF, astfel încât să fie verificate condițiile legale privind societățile comerciale

O altă etapă în procesul de inregistrare firme face referire la cererea pe care o vei avea de înregistrat la ANAF. Prin intermediul lui, ai posibilitatea să soliciți un certificat prin care sunt verificate cu strictețe condițiile legale cu privire la numărul de societăți comerciale. Așa cum este de așteptat, este posibil ca un imobil să fi fost folosit pentru mai multe sedii sociale.

Pentru a avea parte de această verificare, ai nevoie de un dosar de înregistrare. Vorbim aici inclusiv despre o cerere adresată ANAF, prin care este solicitat certificatul respectiv. Prin intermediul acestui document, vei avea siguranța faptului că imobilul nu a mai fost folosit pentru alt sediu social.

Etapa nr.  4 – Decide care va fi obiectul de activitate

Pe parcursul întregului proces de inregistrare firma, vei avea nevoie de un act constitutiv prin care să fie reglementate diferite aspecte, precum obiectul de activitate al firmei. În cadrul aceluiași document, sunt menționați asociații și administratorul, motiv pentru care este imperios necesar să verifici dacă restul persoanelor au fost condamnate pentru infracțiuni de corupție, evaziune fiscală, delapidare sau infracțiuni de fals în înscrisuri. În acest caz, aceștia nu pot primi calitatea de asociat sau administrator. În aceeași situație se află și persoanele care au fost condamnate pentru infracțiuni împotriva patrimoniului.

Etapa nr. 5 – Depune capitalul social într-un cont nou

Pentru a te putea asigura că ai îndeplinit toate cerințele de infiintare SRL sau infiintare PFA, este imperios necesar să fi depozitat și capitalul social într-un cont nou. În același timp, nu uita să păstrezi chitanța doveditoare, pe care o vei utiliza ulterior în dosarul complet.

Întregul proces de înființare a unei firme poate fi destul de provocator, în special atunci când faci acest lucru pentru prima oară. Cu toate acestea, ai la dispoziție instrumentele potrivite, astfel încât să faci cea mai bună alegere pentru tine!

- Publicitate -
bijuterii si accesorii

Farmacia online Dr.Max

Super Oferte la ANVELOPE pe Vadrexim.ro !
Ortodont
ITexclusiv.ro
Stiri Romania
vopsea
Taxi Heathrow
mutari mobila
Servicii deratizare, Dezinsectie, Dezinfectie
Clinica stomatologie Bucuresti